tuttinuttizarna

Alla inlägg den 24 februari 2013

Av Emma Mathilda - 24 februari 2013 21:02

Nee nu är Thilda arg faktiskt ,nu måste hon skriva av sig. Reält, så håll i hatten.


På senaste tiden har jag märkt saker, väldigt märkliga saker. Sånna saker som jag faktiskt inte trodde att man gjorde mot varann, men till min förvåning. Så gör man tydligen så lite här och var. 

Hmmmmm.. 

För det första.- Man dömer inte folk man inte känner. Ni kan väl för fan inte döma mig eller kalla mig för något när ni inte ens kännt mig i ett år. Knappt ett halvår. Nää, snälla ni. Det går faktiskt inte. Förresten, jag vet att ingen av er vet hur jag är eller vem jg är. Ana, det får ni göra. Men ni kan omöjligt veta. Den jag verkligen är, är jag nästan bara när jag är med Emma. And that's it.. 

så 1, döm aldrig människor som ni knappt känner. tack. 


En annan sak som man inte gör är att bestämma vem nån annan ska vara med. Nu vill jag ju inte nämna några namn eller så, men seriöst. Man gör inte så. ingen kan bestämma vem du ska vara med, glöm inte det! Dom andra får tro vad dom vill, men dom har ingen aning. 

Har varit med om på senaste tiden att folk har kommit fram till mig och sagt:

"-Men Mathilda, dom får du inte vad med. Du ska vara med hon,hon,han,hon,han,han..OSV" 

(*rabblar upp massor med namn*) 

Man ba "-HAHA, asså gud vem tror du att du är egentligen?" Jag skiter väl för fan vilka DU tycker att jag ska vara med? Jag är väl med VEM JAG VILL. Åhgud. Känns ju till och med löjligt att sitta här och förklara det för er som inte verkar fatta det? 

Det är så himla självklart att det finns inte..? 


så 2, Du ska skita i vad dom andra tycker, du bestämmer över dig själv. INGEN ANNAN. 



Sen så har jag även varit med om att få höra saker som att man kallar folk för hora mkt på senaste tiden. Och neej, glöm att jag är rädd för att skriva om det här. Det här är viktigt. Om era föräldrar inte har förklarat det här för er så är det dags att nån gör det, så nu gör jag det. 

En hora är en tjej som säljer sin kropp, alltså säljer sig själv för sex. Hmmm, hur kan du då kalla en 12 årig tjej för det? Som dessutom är oskuld och aldrig sålt sig själv för sex? 

Asså det här är ju hur larvigt somhelst? En 12 årig tjej (om inte yngre) ska inte behöva höra ett sånt ord. Så äre bara, det sårar otroligt mycket, tro mig. 


Så 3, kalla aldrig folk för saker som du inte ens vet betydelsen i.  

 


Asså ni killar, ni verkar tro att det är så lätt för oss tjejer, men det är det faktiskt inte. Kolla på er själva, ni kan klä er hur ni vill. Ni ser ju ändå nästan lika dana ut allihopa... 

Men vi tjejer däremot, visar vi pyttelite av vår kropp så blir vi kallad för slampa. Och att vi klär oss slampigt? Men nästa dag så äre det ni vill? Ni kankse borde ställa er frågan: 

- Vad är skillnaden mellan sexig och slampig? 

För jag tror att det är många som inte riktigt vet det. 

Dehär är rätt fruktansvärt, för det kan också påverka att man kan kallas för det som jag skrev förut-hora? 

feeeeel,fel,fel!!! 


så 4, snälla bry er inte så mkt om hur alla klär sig. Det är upp till dom. 

 


Sen är det dehär med färger,färger på människor. 

Att man kan ge en människa en chans, som kommer från ett land. Där man är mörk, har mörkt hår och mörka ögon, men som inte är muslim och som är född i sverige och har svenska som hemspråk verkar rätt självklart. Men sen, dom som är nästan precis lika dana, är mörka, mörkt hår, mörka ögon, men som är muslimer och kankse har arabiska som hemspråk, eller typ kurdiska. Neej, dom får ingen chans alls? Dom stänger man av, man ser dom inte ens? 

Eller nu ska jag ju inte skriva "man" ser dom inte ens, för så äre inte. Jag ser dom, lika mkt som jag ser en annan helsvensk. Jag behandlar dom precis lika dant. Och det finns andra som gör det också. Men det finns också sånna som inte gör det. Men varför? Vad är det för skilnad på dom och dom som är födda i sverige, har en helsvensk mamma/pappa och bara har svenska som hemspråk? 

Vad är skilnaden? Dom har lika mkt att säga till om. Dom kan vara precis lika roliga. Dom kan vara precis lika snälla osv osv. 

Tänk dig att du är invandrare, hur lätt tror du egentligen att det är? 

ingen flyr från sitt land, om det inte gäller liv & död. Ska vi inte ge dom en chans då?  ska vi inte hjälpa dom? Asså va? det här är ju sjukt. Behöver inte ens skriva mer om detta. Ni förstår resten själva. 


 


//Thilda. 

 

 

Av Emma Mathilda - 24 februari 2013 20:54

Nu ska jag krypa ner i sängen och kolla på Gossip girl. Saknar redan min nuttiz!   


 



//Anonym

Av Emma Mathilda - 24 februari 2013 20:13

Känns underbart verkligen att vara hemma igen! Har saknat min säng, mitt rum och allt. Något jag inte saknat är skolan, suck. Kan inte fatta att det är måndag och skola imorgon, det finns inte liksom. Orkar inte gå upp så tidigt.. Jaja, ska försöka gå o lägga mig hyfsat tidigt iallafall   


När jag kom hem kom typ Thilda hem till mig efter 2minuter typ, hihi. Vi tog en prommenad bort till våran gamla skola och där fick vi se lite småroliga saker, hahaha. Det var nämligen så att några tanter va och körde "step-up" eller vare hette så vi hörde innefrån gympa salen bah: "FEM SEX SJU ÅTT" osv..  

Vi var faktiskt ute i en och en halvtimme, duktigt va? Sen gick vi typ hem o bah myste o sen blev hon hämtad typ för 20min sen. 


 

#viärcoolaochvivetdetochvibryrossinteomvadnitycker
omossförvivetvilkaviär.


//Emma

Av Emma Mathilda - 24 februari 2013 15:24

 HAHHAHHAHA, alltid lika pinsamt. Hänt typ 1000 gånger...



//Thilda 

Av Emma Mathilda - 24 februari 2013 12:37

Uh yeah, oh, oh, oh

Många vill dra för stunden
Men dom vet egentligen
Att du kan inte fly från dig själv, nej nej
Det är klart att många går under
Detta liv är inte lätt
Mycket tuffare än du hade föreställt, ey

För många av oss är förhindrade från lyckan
Förblindade av tanken om att ständigt fylla fickan
Programmerade från början, hur att tänka, bara tycka
Deprimerade, frustrerade och önskar helst att sticka, yo
Vissa vill fly.. vill bedöva sinnet
Och blir ett tomt skal, helt levande men död därinne
För många har ju tappat bort den inre glöd som brinner
Så svårt, sett sanningen, dom vet ej, den som söker finner

Du föds ensam och du dör ensam
Så om du lever i en lögn, försök åtminstone va sann
Mot dig själv, människa, lär dig älska dig själv, människa, yeah

Många vill dra för stunden
Men dom vet egentligen
Att du kan inte fly från dig själv, nej
Det är klart att många går under
Detta liv är inte lätt
Mycket tuffare än du hade föreställt, oh, oh, oh

Vissa har välstånd men mår inte så väl
Andra ligger på noll men är nöjd med den dom är
Vissa fastnar i ett drogtest och urholkar själ
Andra drogar sig med lyx för sina ytliga begär, men
Vi tror ju att vi är nåt, vi tror att vi är stora
Men vi är bara små barn som går i livets skola
Och vi får känna sorgen, lärarn ger oss lavetter
Så du ska lära dig att härda ut och hålla käften

Du föds ensam och du dör ensam
Så om du lever i en lögn, försök åtminstone va sann
Mot dig själv, människa, lär dig älska dig själv, människa, woh

Många vill dra för stunden
Men dom vet egentligen
Att du kan inte fly från dig själv, (nej du kan inte, kan inte)
Det är klart att många går under
Detta liv är inte lätt
Mycket tuffare än du hade föreställt, uh yeah
Oh, oh, oh,
Mm, uh, uh, uh


Tycker att ni ska ta att lyssna på den här låten, älskar den. Så sann..

 

 

 

#snyggo

 

//Thilda. 



Av Emma Mathilda - 24 februari 2013 11:53

Godmorgon allisammans!   

Idag är det Söndag, och sista dagen på lovet. Så det är tillbaka till skolan imorgon. Hoppas ni ser fram emot det mer än vad jag gör. Åjojoj..

Men idag kommer älskling hem, ska ta och tigga skjuts till pappa så vi kan träffas ikväll. 

Har saknat dig massor nuttiiiiih!!   





//Thilda. 


Av Emma Mathilda - 24 februari 2013 11:50

Snart är vi i Vansbro, fast vi har stannat på en rastplats för att fika lite. Längtar hem..

//Emma

Av Emma Mathilda - 24 februari 2013 09:42

Veckan här har gått superfort. Och nu är sportlovet snart slut. Har haft jättekul iallafall!
Kommer sakna Hundfjället, dom fina backarna, liftarna, Millas o min liftvaktskompis, stugan, snön, jaa allt.

//Emma

Presentation


Välkommen hit, vi är två tjejer på 12år och tillsammans är vi Tuttinuttizarna.
Slösa inte bort din tid på att läsa här, för vi är inte bra på att skriva presentationer... #yolo

Länkar

Thildas instagram ♥

Instagram

Emmas instagram ♥

Instagram

Fråga mig

34 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards